رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس گفت:مردم که خود ناظران و صاحبان حقیقی این نظام مقدس هستند جلوی انحراف مسئولان را بگیرند امروز ما نباید شاهد این باشیم که در برخی از سیستم‌های اجرایی این نظام مقدس شاهد فساد‌هایی باشیم که در سیستم‌ها دل مردم را آزرده می‌کند و دل مقام معظم رهبری را خون میکند و اشک بر چشمان دلسوزان این نظام می‌آورد.
کد خبر: ۹۸۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ 06 August 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: هادی رضایی رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس به مناسبت روز خبرنگار در پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز، گفت: روز خبرنگار مصادف با روز شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار فرزانه‌ای که ورای مرز‌های جمهوری اسلامی جان خود را فدا کرد تا ندای مظلوم را به گوش جهان و جهانیان برساند و به همین دلیل این روز به نام روز خبرنگار مزین شد.

او افزود: اما اگر بخواهیم خبرنگاران واقعی عرصه انسانیت را در عقبه تاریخ مورد مطالعه قراردهیم والاترین انسان‌ها که انبیاء و اولیای الهی بودند، والاترین خبرنگارانی هستند که خبر‌های انسانیت را در برابر هجمه‌های جهل به گوش انسانیت و انسان رساندند.

رضایی ادامه داد: روز خبرنگار بهانه‌ای است تا یکبار دیگر یاد کنیم در تاریخ که انبیاء الهی برای رساندن پیام الهی به گوش بشریت جه خون دل‌ها که نخوردند و چه زجر‌ها و مشقت‌هایی که نکشیدند و چه انسان‌های عزیزی که جان خودشان را برای رساندن پیام الهی به پای درخت انسانیت ریختند. آری، آن روز که پیامبر اعظم (ص) پای در سرای خاکی گذاشت پیام بشریت به این کره خاکی منتقل شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس بیان کرد: آن روزی که آن روز که امیرالمومنین علی (ع) در بستر پیامبر (ص) خود خوابید تا جان او را از توطئه کفار حفظ کند، آن روزی بود که آن پیام سینه به سینه در دل تاریخ نقل و منتقل میشد، آن روز که فاطمه زهرا (س) پشت درب قرار گرفت و تمام خصل با تمام کینه‌ها پشت درب جمع شدند تا سینه و پلوی عزیزترین انسان را میخ کوب کنند، آن روزی بود که برای انتقال پیام و خبر وحی عزیز و شریفتریتن انسان پشت درب عزیزش را از دست داد.

این مقام مسئول بیان کرد: برای انتقال پیام و خبر حسین علیه السلام به مسلخ گاه تاریخ رفت و جان خودش و جان عزیزترین افراد از بزرگترین تا کوچکترین عزیزانش را برای انتقال پیام الهی به خداوند تقدیم کرد و چه جانانه برای انتقال پیام وحی در کربلا حضور پیدا کرد و جز زیبایی زینب سفیر کربلا چیزی از عاشورا ندید و نگفت آری اگر این روز به نام خبرنگار نام گرفت دلیلش این است که زینب والاترین و عزیزترین سفیر کربلا خبر شهادت عزیزترین افراد را به گوش جامعه تا به امروز رساند و تا به امروز صدای زینب در گوش شیعیان و حق طلبان تاریخ طنین انداز است.

او تصریح کرد: آری همه آن مجاهدت‌ها در طول تاریخ و همه آن رسالت‌ها که بر دوش پیامبر گذارده شد و امیرالمومنین و فاطمه زهرا و امام حسین بخاطرش، با همه وجود پای در رکاب مقاومت گذاردند امروز خلاصه رسالت انبیاء و اولیا توسط مردی از همان سلاله پاک حضرت امام خمینی به دست مردم شریف ایران رسید این است که باید قدردان آن پرچمی بود که یک روز خمینی کبیر بر دستان خود برافراشت و بر دوش ملت ایران گذاشت و تابه امروز عزت ملت ایران در گرو قرار گرفتن زیر پرچم الهی و پرچم حق خواهی آن خمینی کبیر قرار گرفت.

رضایی بیان کرد: آن پرچمی که امروز ملت شریف ایران به دست گرفته است و در برابر تمام استکبار جانانه ایستاده است و تحریم را به جان خریده و هشت سال دفاع مقدس را به جان خریده است مرگ عزیزترین و شریف‌ترین جوانان خود را با چشم دیده است، اما نگذارده است آن پرچمی که یک روز دست پیامبر اکرم بود و دست به دست به همه ائمه اطهار قرار گرفت و در آخرالزمان به دست خمینی کبیر بر دوش مردم عزیز گذارده شد.

او گفت: امروز باید همه ما و همه مسئولان قدردان این پرچم و قدردان این مسلک و مذهب و این کشوری که امروز با عزت پرچم امام زمان را به دست گرفته است باید بدانند و بدانیم یکی از رسالت‌های و وظایف خبرنگاران این است که اجازه ندهند آرمان‌های حضرت امام که با صدای بلند فریاد زد و در گوش جهان طنین انداز کرد و حق طلبان تاریخ را نسبت به این آرمان‌ها و شعار‌ها امیدوار کرد این وظیفه خبرنگاران است که اجازه ندهند این آرمان‌ها به فراموشی سپرده شود.

او با بیان اینکه اجازه ندهند یک عده‌ای امام ما را تحریف کنند از آن امام کوخ نشین ما از آن امام فرزانه‌ای که این انقلاب را انقلاب پابرهنگان می‌دانست انقلابی را به مردم ارائه دهند که بزرگان قرار باشد در کاخ‌ها بنشیند و دم از امام می‌بزنند که کوخ نشین بود، گفت: وظیفه خبرنگار است که اگر فسادی را دید اگر نقصی را در کار مسئولان اجرایی دید که آن کار با منویات مقام معظم رهبری و آرمان‌های حضرت امام منافات دارد آن را فریاد بزنند و به گوش مردم برسانند.

او گفت: مردم که خود ناظران و صاحبان حقیقی این نظام مقدس هستند جلوی انحراف مسئولان را بگیرند امروز ما نباید شاهد این باشیم که در برخی از سیستم‌های اجرایی این نظام مقدس شاهد فساد‌هایی باشیم که در سیستم‌ها دل مردم را آزرده می‌کند و دل مقام معظم رهبری را خون میکند و اشک بر چشمان دلسوزان این نظام می‌آورد.

رضایی گفت: اگر خبرنگاران بتوانند و بخواهند وظیفه خود را انجام دهند در انعکاس نقاط ضعف که بعد‌ها تبدیل می‌شود به فساد‌های بزرگ قطعاً این جمهوری اسلامی می‌تواند آن پرچمی که امام برافراشت را به دست صاحب حقیقی امام زمان بسپارد.

این مقام مسئول از همه دلسوزان نظام و صاحبان حقیقی این انقلاب که مردم هستند، خواست که با شکل‌گیری این دولت اسلامی نظارت خودشان را دو چندان بر مسئولان کند چرا که این بار و این مرحله مرحله‌ای است که دولت اسلامی با حضور پرشکوه شما در انتخابات اتفاق افتاد و اگر نباشد نظارت دلسوزانه شما قطعا کسانی هستند که دنبال انحراف در این مجموعه و این نهاد مقدس هستند تا به عالمیان بگویند این هم از دولت اسلامی و این وظیفه من و شما ست که با عنوان ناظران واقعی نظارت کنیم بر این روندی که دولت اسلامی با حضور یک مرد عزیز از سلاله همان انبیاء و اولیای الهی شکل گرفته است.

رضایی ادامه داد: مسئولان امر نترسند از اینکه افراد دلسوز و منتقد را کنار خود قرار دهند اگر توصیه امیرالمومنین به مالک اشتر نبود؟‌ ای مالک افرادی را در کنار خودت بگمار که این‌ها دلسوزترین و منتقد‌ترین افراد نسبت به تو باشند که اگر در تو انحرافی دیدن با تیغ تیز انتقاد جلوی انحراف را بگیرند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس افزود: امروز چرا برخی از مسئولان نگران این هستند که برخی از جوانان دلسوز و منتقد در کنار آن‌ها قرار می‌گیرند؟ خیر، بدانید آن کسانی که امام با اتکا بر آن‌ها سال ۴۲ انقلاب خود را آغاز کرد یا در رحم مادرانشان بودند یا در سلب پدرانشان کسانی انقلاب را رقم زدند که نوجوان و جوان بودند سال ۵۷، کسانی هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کردند با جان خودشان، که این‌ها جوانان نهایتاً ۳۰ ساله بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار